REC2273945 |
Immersió lingüística. Orientacions i estratègies pràctiques |
2021-2022 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/7/2022 - 29/7/2022 (40 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Fundació Privada Vincles
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2021 - 01/07/2022 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
60
|
| |
Descripció i Metodologia: |
En aquesta formació els assistents identificaran aspectes clau sobre la interculturalitat i el plurilingüisme, amb la finalitat de dissenyar -a partir d’exemples- diferents propostes per afavorir la inclusió de l’alumnat d’origen estranger en contextos plurilingües.
També es treballaran els factors clau relacionats amb el procés d’aprenentatge d’una segona llengua, i es proposaran diferents estratègies i orientacions per afavorir aquest aprenentatge.
L’activitat formativa està allotjada a la plataforma Moodle, de manera que la formació virtual serà asincrònica, però programada per a què les estratègies metodològiques estiguin centrades en els alumnes, on aquests interactuaran amb el formador i altres alumnes a través de fòrums de participació.
|
| |
Objectius |
- Identificar els aspectes clau relacionats amb la interculturalitat i el plurilingüisme per tal de reflexionar sobre la importància de la competència plurilingüe en contextos educatius inclusius.
- Conèixer diferents propostes i activitats per afavorir la inclusió de l’alumnat d’origen estranger, amb la finalitat de dissenyar una dinàmica que afavoreixi el desenvolupament de la competència plurilingüe i intercultural en contextos educatius plurilingües.
- Conèixer els models teòrics sobre l’adquisició d’una segona llengua i els factors que hi intervenen, amb la finalitat de dissenyar una situació d’aprenentatge per treballar els factors personals i afectius dels alumnes estrangers i afavorir el sentiment de pertinença al grup classe.
- Dissenyar una situació d’aprenentatge d’una segona llengua orientada a una etapa educativa.
|
| |
Continguts |
MÒDUL 1. Interculturalitat i plurilingüisme
-La interculturalitat i el plurilingüisme.
-La competència lingüística i comunicativa.
-La competència plurilingüe.
-Immersió lingüística.
MÒDUL 2. Propostes per promoure la inclusió
-El paper del professorat i l’alumnat.
-Propostes i dinàmiques per afavorir la inclusió de l’alumnat d'incorporació tardana que no coneix la llengua de l'escola.
-Activitats d’aprenentatge de la dimensió plurilingüe i intercultural.
MÒDUL 3. Procés d’adquisició d’una segona llengua
-Models teòrics sobre l’adquisició de la llengua vehicular en contextos en què l’alumnat no la té com a llengua familiar.
-Factors que intervenen en el procés d’adquisició d’una segona llengua.
-Estratègies d’adquisició d’una segona llengua.
MÒDUL 4. Estratègies pràctiques a l’aula.
-Estratègies d’intervenció a l’aula i activitats d’aprenentatge d’una segona llengua.
-Orientacions per Ed. Infantil, Ed. Primària i Ed. Secundària.
-Recursos TIC com a eina de comunicació.
|
| |
Formador/a |
Arnau Mundet Terricabres
|
| |
Avaluació |
- En el mòdul 1 els assistents realitzaran una reflexió personal sobre la diversitat lingüística a l’aula.
- En el mòdul 2 els assistents dissenyaran una proposta per afavorir l’aprenentatge de competències de la dimensió plurilingüe i intercultural.
- En el mòdul 3 els assistents realitzaran una síntesi o pluja d’idees sobre els diferents factors que intervenen en el procés d’adquisició d’una segona llengua. I dissenyaran una proposta per treballar els factors afectius d’aprenentatge d’una segona llengua.
- En el mòdul 4 els assistents definiran i concretaran una estratègia d’intervenció a l’aula i elaborar material didàctic per a l’aprenentatge d’una segona llengua i compartir-lo amb la resta d’assistents.
- A cada mòdul els alumnes hauran de participar de forma activa i adequada demostrant haver treballat els continguts d’aquests mitjançant l’entrega de diferents tasques.
- En els diferents mòduls, els alumnes hauran de fer aportacions als fòrums creats i respondre de manera adequada a les diferents qüestions que plantegi el tutor, i compartint les tasques realitzades amb els companys.
- Formulari d’avaluació de l’activitat al final del curs. Aquesta avaluació tindrà en compte les diferents tasques, els materials de la formació, les persones formadores, i el grau de d’aplicació i transferència dels coneixements obtinguts al llarg del curs.
|
| |
Requisits de certificació |
- Realització de totes les tasques obligatòries del curs.
- Aportacions adequades als diferents fòrums de participació de cada mòdul.
- Presentació satisfactòria de les tasques de cada mòdul
- Per acreditar i obtenir el certificat del curs els alumnes hauran d’obtenir un mínim de 8 punts (80%) i realitzar l’enquesta d’avaluació dels assistents.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents d'Ed. Infantil, Ed. Primària i Ed. Secundària
|
| |
E-mail |
formacio@fundaciovincles.cat
|
| |
|
|